Frågor och svar

 

Vilka olika kundgrupper har ni i dag?

Läkemedel, livsmedel, importörer av alkoholhaltiga drycker, importörer av skor och stövlar, elektronik, badrums-
artiklar m.fl

Vi har behov av ett tullager, har ni den möjligheten?

Vi har inte detta idag men finns behov så fixar vi det.

Vad har ni för priser för lagerhållning och distribution?

3PLogistic svarar för lagerhållning och arbetar efter fasta priser. Transport/distribution tar vi oftast via DHL där vi i dag har mycket bra villkor. Vi använder även Schenker eller Posten i de lägen de kan erbjuda bättre villkor. Priser kan ni få om ni ringer eller mailar en förfrågan.

Hur läggs ordrar hos 3P?

Det finns flera sätt, antigen via vår Webrutin som du når vart du än befinner dig i världen, via EDI (filöverföring) eller att vi hjälper dig via telefon, mail eller fax.

Hur får vi information om ordrar som kommit in, när de är plockade etc.

Vi kan via EDI eller e-mail skicka information när godset kommit in, order kommit och när den är plockad etc. Dessa funktioner mf.l ingår i 3P:s weborderrutin.

Kan ni försäkra våra produkter eller skall vi göra detta själva?

Ni försäkrar era produkter mot stöld etc. Vi har ansvarsförsäkring för vår personal på 10 Mkr samt en försäkring som täcker punktskatter för den typ produkter som har detta.

Kan ni hämta produkterna från våra leverantörer samt ansvara för distributionen?

Vi kan ta ansvar för detta, men normalt tas transport och distribution via DHL. Vi kan hämta och leverera vart du vill i världen till mycket bra priser.

Vi har behov av lagring av stöldbegärliga produkter. Vad har ni för lagringsmöjligheter för detta?

Vi har ett antal lagerlokaler allt från utelager, höglager till varmlager med klass 3-larm.  Till samtliga lagerlokaler finns järnväg inom truckavstånd.

Vi söker lokaler med en temperatur runt 8-12 har ni detta?

Det finns, vi kan styra detta mellan 8-12 och hålla en bestämd fuktighet. Vi lagrar även frysvaror via en partner.

Kan ni hantera läkemedel?

Ja vi hanterar läkemedel åt Recip/ASTRA och står under övervakning av Läkemedelsverket.

Vi är vinimportörer med distribution till Systembolagets butiker över hela Sverige. Har ni erfarenhet av sådan verksamhet?

Vi har arbetat med dryckesimportörer i många år och har fasta kopplingar mot Systembolaget.

Hur klarar ni leveranser till restauranger i Stockholm och övriga landet.

DHL hämtar hos oss alla arbetsdagar. Leverans går från oss ca 15.30 och är hos kund kommande arbetsdag. Vissa leveranser går via “hubbar”.

Är ni godkända av Skattekontoret i Ludvika, som "upplagshavare" av punktskatteprodukter?

Vi har lokaler som sedan många år godkända “Skattelager” för alkohol. Vi kan även bli godkända för att lagra tobak.

Har ni några minikostnader som faktureras ut?

Nej inga fasta kostnader. Inga artiklar – ingen hantering = inga kostnader.

Kan ni hantera containers där godset är lösstaplat?

Det går bra, vi lossar många containers i veckan med både pallat och “löst” gods.

Hur får jag se mina artiklar och saldon?

Vi har en weborderrutin där kan du lägga upp grundinformation om dina artiklar, kunder etc. Där ser du även saldon och kan ta ut statistik. Du kan även daglingen via mail, få rapporter över vilka artiklar som plockats under månaden, 1 måndag bak och 2 månader bakåt m.m.

ONLINE ANVÄNDNING

8 + 3 =

Besök oss

Vår adress

Verkstadsgatan 5 Bofors Ind område
691 50 KARLSKOGA

Ring oss

Telefon

Tfn: 0586-555 60
Fax: 0586-350 80

Maila oss

E-post

info@www.3plogistic.se